Naše škola získala jako jedna ze čtyř škol v Královéhradeckém kraji Akreditaci pro nový program Erasmus+ (2021–2027) v oblasti odborného vzdělávání a přípravě.
Priority Erasmus+ (2021–2027)
- Inkluze a diverzita: zapojení co největšího spektra organizací i jednotlivců do mezinárodního vzdělávání
- Udržitelnost: realizace projektů environmentálně udržitelným způsobem; zvyšování povědomí účastníků o ekologických tématech
- Digitalizace: umožnění kombinovaných výjezdů v rámci všech sektorů
- Participace: podpora aktivního občanství, účasti na demokracii a posilování evropské identity
Na zdrávce vzděláváním ke změně III
Registrační číslo projektu: Z.02.02.XX/00/22_003/0002840
- Podpora spolupráce učitelů především při zvýšení jazykových kompetencí
- Zkvalitnění činnosti preventivního týmu zapojením školního psychologa
- Koordinace spolupráce školy a zaměstnavatele
- Podpora žáků SŠ při hledání budoucí profesní orientace
- Posílení osobnostních i odborných kompetencí pedagogů i nepedagogů školy
- Osobnostní a sociální rozvoj žáků SŠ a studentů VOŠ a jejich podpora v rozvoji znalostí a dovedností s využitím inovativních forem výuky a vzdělávání prostřednictvím netradičních vzdělávacích metod a strategií
- Posílení kompetencí pracovníků DM v oblasti komunikace, spolupráce, řešení problémových situací a tím i jejich osobní rozvoj
Hlavní náplní bude sbírat, psát a prezentovat místní příběhy a podporovat tak myšlenku zviditelnění evropských kultur a kulturního dědictví. Budou uspořádány semináře pro osvojování dovedností v oblasti IKT včetně programování. Bude vydána elektronická kniha skládající se ze studentských příběhů a během seminářů budou vytvořeny digitální únikové hry na téma místních příběhů.
Projektu se zúčastní kromě nás dalších 5 zemí: Finsko, Španělsko, Maďarsko, Slovinsko a Estonsko.
Období realizace projektu: 1. 1. 2022 – 31. 8. 2022
Účel dotace: individuální a skupinové doučování žáků školy vedoucí k vyrovnání vzdělávacích ztrát žáků souvisejících s výpadkem prezenčního vyučování z důvodu pandemie covid-19.
Výše přidělených finančních prostředků: 88 725,- Kč.
Financováno z Národního plánu obnovy (fond Next Generation EU).
Fondy EHP 2014–2021 program Vzdělávání
Typ projektu: Projekty mobilit, Projekty institucionární spolupráce
Zprostředkovatel programu: Dům zahraniční spolupráce (https://www.dzs.cz/program/fondy-ehp/projekty-granty)
Partner v projektech: Glemmen videregående skole, Fredrikstad
Řešitel projektu: Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola, Hradec Králové
O projektu: V tomto projektu se chceme zaměřit na sdílení inovativních metod z výuky a zároveň sdílení dobré praxe z dobrovolnické činnosti. Během trvání projektu vyjede 8 učitelů z České republiky do Norska a 8 učitelů z Norska do České republiky.
About the project: In this project, we aim to focus on sharing innovative teaching methods and also sharing best practices from volunteering activities. During the project, 8 teachers from the Czech Republic will travel to Norway, and vice versa, 8 teachers from Norway will visit the Czech Republic.
V rámci projektu realizujeme:
- Zahraniční mobility pedagogických pracovníků škol a školských poradenských zařízení
- Zapojení odborníka z praxe do výuky na SŠ/VOŠ
- Tandemová výuka na SŠ/VOŠ
- Doučování žáků SŠ ohrožených školním neúspěchem
- Stáže pedagogů SŠ/VOŠ u zaměstnavatelů
- Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele
- Školní kariérový poradce
Fondy EHP 2014–21 program Vzdělávání
Název projektu: Glemmen School-Zdrávka Bond
Číslo projektu: EHP-CZ-MOP-1-009
Typ projektu: Projekty mobilit
Zprostředkovatel programu: Dům zahraniční spolupráce (www.dzs.cz/fondy-ehp)
Období realizace: 08/2019-08/2020
Partnerská instituce: Glemmen videregaende skole, Fredrikstad
Hlavní řešitel: Vyšší odborná škola zdravotnická a Střední zdravotnická škola, Hradec Králové
Projekt UBUNTU – ŠKOLA DEMOKRATICKÉHO OBČANSTVÍ
Od září 2018 jsme zapojeni do projektu č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_032/0008129, s názvem “UBUNTU – škola demokratického občanství”, který realizuje Středisko ekologické výchovy SEVER Horní Maršov o.p.s., společně s programem Varianty Člověka v tísni. Projekt je podpořen z OP VVV, výzva Budování kapacit pro rozvoj škol II.
Hlavním cílem projektu UBUNTU je podpořit pedagogy a žáky středních škol v rozvoji kompetencí pro demokratickou kulturu, a to skrze vytvoření a ověření ucelených vzdělávacích programů pro žáky i pedagogy. Jejich jádro tvoří kolegiální podpora pedagogů a komunitní žákovský projekt – tedy zapojení žáků do rozhodovacích procesů a veřejného života v místě, kde žijí či studují. Cílem projektu je dále budování hodnot lidské důstojnosti a lidských práv, hodnot demokracie a právního státu, občanského postoje a rozvoj dovedností spolupráce, řešení problémů a dovedností ke kritickému pochopení světa. Sdílení a spolupráce pedagogů i žáků navzájem, je jedním ze základních pilířů pro dlouhodobý rozvoj demokratické kultury na škole.
„Osoba s ubuntu je otevřená a přístupná ostatním, dodává jistotu a sebevědomí druhým, necítí se ohrožena, že jsou jiní schopní a dobří, protože on či ona má sám v sobě jistotu, která pochází z vědomí, že patří do většího celku a že slábne, když jiní slábnou nebo jsou pokořeni, když jsou jiní mučeni nebo utlačováni.“
(Arcibiskup Desmond Tutu)
je spolufinancován Evropskou unií.
Hlavním cílem projektu je podpořit pedagogy a žáky středních škol v rozvoji kompetencí pro demokratickou kulturu, a to skrze vytvoření a ověření ucelených vzdělávacích programů pro žáky i pedagogy.
Implementace Krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání v Královéhradeckém kraji I (I-KAP KHK I)
Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_034/0008508
- Zahájení realizace projektu: 1. 1. 2018
- Ukončení realizace projektu: 31. 12. 2020
- Celkové náklady projektu: 94 188 207,20 Kč (z toho 85 % podíl EU, 10 % podíl státního rozpočtu, 5 % vlastní zdroje)
Konkrétní zapojení školy viz projektový záměr partnera 18
- Cílem projektu je rozvíjet dovednosti učitelů v badatelské formě výuky zaměřené na praktické realizace aktivit s žáky SŠ, ZŠ a MŠ.
- Zapojení učitelé budou podpořeni metodicky, materiálním vybavením i finančně.
- Projekt také podporuje vzájemnou spolupráci učitelů napříč obory školy i dalšími školami do projektu zapojenými.
- Podpora učitelů a žáků se uskutečňuje prostřednictvím motivačních exkurzí, popularizačních akcí (přednášky, výstavy, aj.) s navazující realizací badatelských aktivit žáků formou vytváření žákovských prací.
- Další podporou učitelů při realizaci prací budou badatelské platformy a vícedenní terénní školení s badatelskými workschopy.
- Projekt má návaznost na projekt IROP – Rekonstrukce laboratoří fyziky, chemie a biologie
- Celkem bude podpořeno 20 pedagogů